Coronapandemien går endelig mot sin slutt, og dermed åpnes også fotballstadionene opp for publikum og fans igjen. Fotball er sporten for alle, og lite slår stemningen og trykket på en fullsatt stadion med engasjerte supportere i hopetall på begge sider. Kanskje er det endelig på tide å oppfylle drømmen om et fotballeventyr på kontinentet?

For mange blir drømmen om å oppleve drømmen om en fotballtur aldri realisert på grunn av økonomi. Det er dessverre ikke gratis å reise på en slik tur med det som medfølger av reisekostnader, overnatting og kampbilletter. Om du kjenner at økonomien ikke strekker til for øyeblikket eller bare behøver litt friske penger kan du sjekke ut mulighetene for et kjapt og enkelt lån på dagen, her kan du sammenligne ulike lån du kan ta uten å behøve å ha sikkerhet i bolig aller annen pant.

Om det økonomiske er på plass gjenstår valget av hvor turen skal gå. Her finner du noen tips til noen av de heteste fotballarenaene du kan besøke:

– Old Trafford, Manchester United

Det er ikke uten grunn at Old Trafford kalles for “Theatre of Dreams” eller “Drømmenes teater”. Stadionet er et mektig skue og pleier å fylles til randen av United-supportere så vell britske som utenlandske. En ekstra grunn til å besøke Old Trafford nå er at manageren for Manchester United er norske Ole Gunnar Solskjær. Det bruker alltid å være god stemning når Manchester United spiller hjemmekamper, men om du vil besøke kampene med aller best trøkk bør du velge kampene mot byrival Manchester City eller erkerivalen Liverpool.

– San Siro, AC Milan / Inter Milan

Ærverdige San Siro ligger i Milano i Italia, og huser 80 000 tilskuere. San Siro er hjemmearenaen for både AC Milan og Inter Milan, som begge er klubber som holder til i Milano. Om du har mulighet til å besøke San Siro på et byderby mellom disse klubbene er du garantert en opplevelse du sent vil glemme.

– Camp Nou, FC Barcelona

På den spanske østkysten finner vi storbyen Barcelona, og deres enorme stadion Camp Nou. Med en kapasitet på 99 000 er det en av verdens største stadioner. FC Barcelona har det siste tiåret vært en av verdens aller beste fotballklubber, drevet av deres stjernespiller og kanskje tidenes beste fotballspiller; Lionel Messi.

Ikke la drømmen passere, fullfør fotballdrømmen din nå!

shuttle-dark