Er det noe vi nordmenn elsker og er opptatte av så er det fotball. Fotball her og fotball der, det er ikke så mye annet som er på tv-skjermen i helgene. Her kan du se alt fra de største ligaene til de små ligaene, og det kommer jo godt med for god underholdning på en lørdagskveld, for eksempel. Alle sportsentusiaster som ser på fotball er meget opptatte av sitt eget lag, men det hender i noen tilfeller at en faktisk ønsker at andre lag eller rivaler skal vinne. Dette kan ha med å gjøre at det er mange som liker å tippe, og ingenting er vel bedre enn å vinne en god gevinst på en lørdagskveld. Det er også mange som tipper på sitt eget fotball lag, noe som betyr at engasjementet blir til ekstra mye entusiasme som igjen fører til store gleder.

Ulike fotballigaer en kan tippe på

Når en skal tippe på fotball så er det mange forskjellige ligaer å velge mellom. Du kan ta utgangspunkt i de største ligaene, eller du kan forholde deg til lokale og små ligaer. Alt etter hva du selv kan tenke deg å tippe på, og da er det like så greit å velge de største ligaene for mye mer spenning. Når du blir engasjert på en måte som gjør at du velger å satse penger på et lag, så vil underholdningen også styrkes betraktelig. Dette kommer i form av kvaliteten på ligaen du tipper på, og jo høyere rykte ligaen har blant forbund som UEFA og FIFA jo bedre vil kvaliteten på ligaen være. De største ligaene som La Liga, Premier League, Serie A og Bundesliga er ligaer med tipping som fellesfaktor, hvor det er veldig mange fans som ønsker å vinne penger på at laget deres skal vinne.

Tipp på ligaen med best rykte for best mulig utfall

Hvis du finner ut av at du ønsker best mulig utfall for tippingen din, så er det viktig å tippe på den beste ligaen, uavhengig av om favorittlaget ditt er med i den ligaen eller ikke. Hvis du da går for et topplag som vinner ofte, så vil oddsen være noe lavere, men da er det enklere å gå inn med en større gevinst for da vet du at sjansene for at du vinner styrkes ved at oddsen er lavere og at kvaliteten på ligaen er høyere. Premier League er en liga som er veldig vanskelig å forutse, men en liga som La Liga vil være enklere å forutse da du har tre av verdens beste lag inkludert i ligaen. Dette er topplag som alltid når utslagsrundene i de største turneringene og som har de beste spillerne.